Wat is OneDrive voor Bedrijven?
OneDrive voor Bedrijven is een integraal onderdeel van Office 365 of SharePoint Server en biedt een locatie in de cloud waar u uw werkbestanden kunt opslaan, delen en synchroniseren. U kunt met OneDrive voor Bedrijven uw bestanden vanaf elk apparaat bijwerken en delen. U kunt ook gelijktijdig met anderen aan Office-documenten werken.
OPMERKING : OneDrive voor Bedrijven verschilt van OneDrive, dat is bedoeld voor persoonlijke opslag, afgescheiden van uw werk. OneDrive voor Bedrijven verschilt ook van uw Office 365-teamsite die is bedoeld voor het opslaan van team- of project gerelateerde documenten. Als u een klein bedrijf hebt is dit de ideale manier om de opslag van bestanden in te stellen voor het gebruik van OneDrive voor Bedrijven- en Office 365-teamsites samen.
Werkdocumenten en gerelateerde bestanden opslaan
Als u Office 365 gebruikt, krijgt u 1 TB ruimte in de cloud voor OneDrive voor Bedrijven. Als de OneDrive voor Bedrijven-bibliotheek wordt gehost op een SharePoint-server in uw organisatie, bepalen de beheerders van de organisatie hoeveel opslagruimte er beschikbaar is.
Alle bestanden die u opslaat in OneDrive voor Bedrijven, zijn privé, tenzij u besluit deze te delen. U kunt bijvoorbeeld eenvoudig een bestand delen met iedereen in uw organisatie door dit in de map Gedeeld met iedereen te plaatsen. U kunt ook bestanden delen met door u opgegeven collega’s zodat u samen aan projecten kunt werken. Als u bent aangemeld bij Office 365, kunt u mogelijk een bestand zelfs delen met partners buiten uw organisatie, afhankelijk van wat uw bedrijf toestaat.
TIP : Wanneer u e-mail vanuit Outlook Web App verzendt, kunt u een OneDrive voor Bedrijven-bestand toevoegen als koppeling, in plaats van een bijlage te verzenden. Wanneer u een bestand toevoegt als koppeling, zijn de personen aan wie u het bericht verzendt automatisch gemachtigd om het bestand te bewerken. Bovendien kunt u ruimte in ieders postvak besparen en personen aanmoedigen om hetzelfde exemplaar te bewerken in OneDrive voor Bedrijven.
OneDrive voor Bedrijven met de computer synchroniseren
Om OneDrive voor Bedrijven te synchroniseren met uw lokale computer, hebt u de synchronisatie-app voor OneDrive voor Bedrijven nodig waarmee u uw OneDrive voor Bedrijven-bibliotheek of andere SharePoint-site bibliotheken met uw lokale computer kunt synchroniseren. Deze synchronisatie-app is beschikbaar voor Office 2013 en Office 2016 en voor Office 365-abonnementen waarin Office 2016-toepassingen zijn opgenomen. Als u geen Office hebt, is er een gratis download van de synchronisatie-app voor OneDrive voor Bedrijven beschikbaar. Aangezien u altijd de meest recente versie moet gebruiken, is het raadzaam De synchronisatie-app voor OneDrive voor Bedrijven bijwerken te raadplegen voor meer informatie.
U kunt OneDrive voor Bedrijven synchroniseren door u aan te melden bij Office 365 of SharePoint, boven aan de pagina OneDrive te selecteren en vervolgens op Synchroniseren te klikken.
Ga op een van de volgende manieren te werk om uw OneDrive voor Bedrijven te vinden:
- U vindt de gesynchroniseerde bestanden in de Verkenner onder het deelvenster Snelle toegang. Als u een Office 365OneDrive voor Bedrijven-bibliotheek synchroniseert, worden de gesynchroniseerde bestanden weergegeven in de map OneDrive@organisatie, OneDrive – organisatie of in de map OneDrive voor Bedrijven.
- Klik op het OneDrive-pictogram in het systeemvak en klik op Uw OneDrive voor Bedrijven-map openen.
U kunt ook lokaal aan uw bestanden werken, waarbij ze worden opgeslagen in de OneDrive-map en de wijzigingen automatisch worden gesynchroniseerd met uw OneDrive voor Bedrijven-bibliotheek wanneer u online bent.
Waarin verschilt OneDrive voor Bedrijven van OneDrive?
Microsoft heeft nu ook een andere opslagservice met de naam OneDrive. Mogelijk gebruikt u OneDrive al voor het opslaan van documenten en andere inhoud in de cloud. Deze service verschilt van OneDrive voor Bedrijven:
- OneDrive is persoonlijke online opslag die u bij een Microsoft-account of een Outlook.com-account krijgt. Gebruik OneDrive om documenten, foto’s en andere bestanden in de cloud op te slaan, te delen met vrienden en ook om samen aan de inhoud te werken. U kunt zelf bepalen hoe u OneDrive wilt gebruiken.
- OneDrive voor Bedrijven is online opslag die is bestemd voor zakelijke doeleinden. Uw OneDrive voor Bedrijven wordt beheerd door uw organisatie. Hiermee kunt u werkdocumenten delen en er samen met collega’s aan werken. Beheerders van site verzamelingen in uw organisatie bepalen wat u in de bibliotheek kunt doen.
Ook al kunt u uw persoonlijke OneDrive niet aan uw zakelijke Office 365-account koppelen, u kunt wel bestanden tussen beide kopiëren of verplaatsen. Ga als volgt te werk om bestanden te verplaatsen tussen uw persoonlijke OneDrive-account en OneDrive voor Bedrijven:
Bestanden kopiëren tussen uw persoonlijke OneDrive en OneDrive voor Bedrijven
- Synchroniseer beide versies van OneDrive naar uw lokale computer.
- Open beide mappen op uw computer en kopieer of sleep bestanden van de ene map naar de andere.
- Synchroniseer beide mappen opnieuw met OneDrive.
OPMERKING : Voor het gemak wordt OneDrive weergegeven als afkorting van OneDrive voor Bedrijven in de koptekst of elders op uw SharePoint- of Office 365-site.
Meer te weten komen over het gebruik van OneDrive voor Bedrijven
Voor meer informatie over het gebruik van OneDrive voor Bedrijven en de synchronisatie client van OneDrive voor Bedrijven kunt u contact met ons opnemen.